martes, febrero 17, 2009

Markèting

El jove publicista arriba tard a la reunió on ha de presentar la seva primera campanya publicitària. El seu client és l'amo d'una petita tenda de mobles de qualitat, diguem-ne popular, per no dir de mobles lletjos a parir.

Potser és per això que, tot i que s'hi ha esforçat, encara no se li ha acudit cap bona idea. El pressupost és tant petit i el producte a vendre tant horrorós que el seu cervell, altres vegades tan creatiu, sembla que aquesta vegada s'hi negui a malbaratar el seu enginy amb una campanya com aquesta. De fet, està provant d'aprofitar el viatge en taxi per trobar una idea de darrera hora que pugui vendre al client. Però res, el seu cervell està totalment bloquejat i s'hi nega a col.laborar.

Arriba a la tenda i es troba a l'amo provant de vendre un espantós sofà negre i vermell a una parella jove: "Bon dia, senyor Bari. Soc en C., de l'agència de publicitat Professor Shorofsky." "Passi, passi al meu despatx. De seguida estic amb vostè" Mentre es dirigeix cap el fons de la tenda-magatzem sent com l'home fa servir totes las seves habilitats de venedor per desfer-se d'aquell atemptat al bon gust: "Sòn uns colors molt moderns. De fet aquest model està tenint molta sortida...".

Entra a la garita-despatx i seu en una cadira vella. Nota que te las mans suades. Si no se li acut res ràpidament perdrà el seu primer compte i potser la feina. No li resta gaire temps. Haurà d'improvisar alguna cosa ràpidament per que el senyor Bari ja s'està acomiadant de la jove parella.

Ara ja no li suen només las mans. Ara tot ell és una bassa de suor. Tant és així, que quan el client entra al despatx i el veu tant acalorat li proposa anar al bar del costat a prendre "algu fresquet" mentre ell li explica els detalls de la campanya.

Seuen a la barra i demanen dues cerveses. "Buenu, quina és aquesta idea que ha de doblar las meves vendes?" El jove publicista aixeca el cap i la seva mirada topa amb una enorme pantalla de plasma on es veu la presa de possessió del nou president dels Estat Units. En aquell instant una llum s'encén al seu cervell.

" Senyor Bari, Que el semblaria que el president del país més poderós del món anunciés els seus productes?" "Home, no se...", diu estranyat el modest empresari, "No crec que jo tingui prous diners per pagar a aquest senyor...". "No caldrà pagar res", respon eufòric el jove publicista, "Enlloc del personatge de carn i os farem servir una caricatura. Una mena de superheroi amb la cara d'Obama"

El client, que és la primera vegada que treballa amb una agencia de publicitat, pregunta entusiasmat: "I quin seria el lema de la campanya???" En aquell instant el jove publicista, fent gala d'uns reflexos no gaire envejables, deixa anar el que suposarà el fi de la seva relació contractual amb la prestigiosa agència de publicitat Professor Shorofsky.
_

1 comentario:

Tot Barcelona dijo...

....no....se....no se.....